فروشگاه

نهال انگور بی دانه قرمز

45,000تومان

نهال انگور بیدانه قرمز

45,000تومان

افزودن به سبد
خرید

خرید نهال انگور بی دانه قرمز

یکی از خاص ترین رقم های انگور، نهال انگور بی دانه قرمز است. ظاهر زیبا در کنار طعم دلنشین از مهم ترین مشخصه های این نهال است. می توانید در اکثر اقلیم ها و بدون نگرانی در کنار دیگر انگورها ان را کشت کنید. این نمونه شباهت زیادی به انگور بی دانه سفید یا همان انگور کشمشی دارد. با این تفاوت که رنگ آن سرخ و جذاب است.

مشخصات و ویژگی های انگور بی دانه قرمز

این نهال یکی از ارقام تجاری و برای خشک کردن و کشمش میوه مناسبی می باشد و متقاضیان بالایی دارد و بازار پسند است.

این نوع انگور می تواند مناسب برای مناطق کم آب باشد چراکه از سرما و خشکسالی کمتر رنج می برد و در مناطق ما با آب باران کاشته می شود. این نوع انگور طعمی بسیار دلپذیر، شیرین و بازار خوبی دارد و این نهال یکی از پرفروش ترین و قدیمی ترین های ایران می باشد. نهال انگور بی دانه قرمز مناسب برای مناطق سردسیری نمی باشد ولی می تواند سرمای نسبی را تحمل کند. نهال انگور بی دانه قرمز به دلیل بی دانه بودن در خشک کردن کشمش بکار می رود و هم می توان با آب باران و یا آبیاری کاشت. در آخرای فصل تابستان می توان محصول میوه این انگور را برداشت کنیم. درخت انگور اکثرا در مناطق معتدل و خنک رشد می کند.

شکل و ظاهر انگور بی دانه قرمز

انگور بی دانه قرمز شاخه های بلند اما رنگی دارد و همانند خوشه های انگور بدون هسته زرد رشد می کند. دانه های های آن حالت کشیده تری دارد و به رنگ سرخ است. هرچه برای تقویت و نگهداری این نهال زمان بیشتری صرف کنید، تعداد خوشه های هر نهال بیشتر خواهد شد و این یعنی سود زیاد برای شما!

برگ انگور قرمز بیدانه ضخیم نیست و معمولا برای مصارف اشپزی و طب سنتی هم قابل استفاده است. می توانید میوه این نهال را در اردیبهشت ماه همراه با بقیه انگور ها برداشت کنید. نکته مهم این است که نور کافی برای نهال باید تامین شود تا رنگ قرمز یکدست داشته باشد.

اقلیم مناسب برای انگور بی دانه قرمز

دمای مناسب برای کاشت نهال انگور بی دانه قرمز محیط معتدل و خنک می باشد و می توان در این آب و هوا پرورش داد و نگهداری کرد. معمولا این گیاه توانایی تحمل 15 درجه سلسیوس را دارد.

آبیاری نهال انگور بی دانه چگونه انجام می شود؟

می بایستی پس از کاشت، یکسال آبیاری را بصورت منظم انجام دهید تا اینکه در سال اول ریشه ها در خاک تثبیت شده و رشد خوبی داشته باشد و هر هفته حدود 2 الی 3 سانتی متر به آب نیاز دارد. البته میزان آبیاری می تواند بسته به میزان بارش متفاوت باشد و برای رشد آن ها این میزان در دو سال زندگی ضروری خواهد بود. زمان آبیاری، ناحیه ریشه نهال انگور بی دانه قرمز را پر کنید. گیاهانی که در گلدان رشد می کنند و تا زمانی که ریشه ها تثبیت شوند به آبیاری اصولی نیاز دارند و برگ ها نیز برای رشد کردن به فضای باز عادت کرده اند. این گیاه برای اینکه دچار تنش خشکی نشود باید تحت نظر باشد و به خوبی مراقبت شود.

در پایان فصل دوم رشد، احتمالا به آبیاری اضافی نیاز نخواهید داشت چرا که یک تنه اصلی و تاک انگور ایجاد می شود. ترجیحا فقط ریشه را آبیاری کنید و از خیس شدن برگ و شاخه انگور جلوگیری کنید چراکه باعث می شود درختان انگور بی دانه قرمز دچار بیماری های خاصی شوند. توصیه می شود در پاییز آبیاری نهال انگور بی دانه قرمز را کاهش دهید تا گیاه مقاومت خود را در برابر سرمای زمستان حفظ کند. انگور های قدیمی به آبیاری کمتری نیاز دارند.

 

شرایط پرورش و نگهداری نهال انگور بی دانه قرمز

در بهار، اطراف پایه انگور ها طی دو سه سال اخیر کود ریخته می شود چرا که سالانه به مواد مغزی بیشتری برای رشد خواهد داشت. نهال های انگور بی دانه قرمز به سرعت رشد می کنند. امکانش وجود دارد برای درختانی که بالغ شدند نیازی نباشد این کار را انجام دهیم زیرا این نهال در آغاز رشد خود به مواد مغذی موجود نیاز دارد. برعکس بیشتر گیاهان بهتر است اطراف این نهال خاکپوش نریزید که این باعث می شود خاک خیلی مطبوع و خنک شده  و مناسب نهال انگور بی دانه نباشد. ریشه انگور بی دانه خاک گرم را دوست دارد. همچنین مراقب علف های هرز باشید چراکه آن ها می توانند با مصرف مواد مغذی، مانع از رشد انگور شوند.

حمله سوسک های ژاپنی به درخت های انگور بی دانه قرمز

یکی از مشکلات و بیماری هایی است که باعث آسیب پذیری درخت می شود. این سوسک ها برگ های درخت انگور را سوراخ نموده و برگ ها را به نازک ترین حالت ممکن می رسانند.

آفت ها

یکی دیگر از آفت های هجوم کننده، مگس سرکه بال خال دار می باشد. این آفت بیشتر از تمشک و توت فرنگی استفاده می کند ولی از انگور نیز تغذیه می کند.

کفشدوزک و زنبور بی عسل از حشره هایی هستند که به نهال انگور بی دانه قرمز آسیب می رسانند و در آخر مانع رشد میوه و موجب ایجاد عفونت های قارچی می شود. بهتر است برای جلوگیری از این بیماری هنگام رسیدن، میوه را برداشت کنید.

یکی از مهم ترین نکته ها در این دوره ایجاد ریشه قوی و تنه ای نیرومند است. در سال اول هرس کاری به صورت منظم و یکسان انجام دهید و بعد از یک سال احتمال چند شاخه جانبی بودن وجود دارد و تلاش کنید سلامتی شاخه های جانبی را نگه دارید.

هرس

بهتر است در زمانی مناسب هرس سنگین نهال انگور بی دانه قرمز را انجام دهید تا اینکه با کیفیت ترین میوه ها را برای ما فراهم کند. می بایستی شاخه های جانبی را در درازای تابستان  در موازات زمین و به طرف تنه هدایت کنید.

نحوه کاشت برای انگور بی دانه قرمز

همان طور که گفته شد خاک این نهال باید حاصلخیز باشد. ولی می بایستی در این خاک حاصلخیز میزان نفوذپزیری را کاهش دهیم. رطوبت به درختان تاک آسیب می رساند و باید خاکی را انتخاب کنیم که دارای مواد آلی همراه با ترکیبی از کود های حیوانی باشد و قبل از شخم زدن زمین آماده باشد. توصیه می شود برای کاشت هر نهال انگور فاصله مناسبی را در نظر بگیرید تا ریشه آن برای رشد فضای کافی داشته باشد.

قیمت این نهال چقدر می باشد؟

انگور بی دانه قرمز یکی از نهال های پرسود در ایران می باشد. نهال انگور بی دانه قرمز اصلاح شده،  مناسب برای کاشت در باغ های انگور می باشد. شما می توانید با خرید از سایت ما سفارشات خود را ثبت کنید و نهال های خود را تحویل بگیرید.

دیدگاه ها

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که بازدید می کند “نهال انگور بی دانه قرمز”
همین الان دیدگاه خود را ثبت کرده و کد تخفیف بگیرید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
ارتباط از طریق واتساپ مسنجر اینستاگرام تلگرام اسکایپ مکالمه تلفنی پیامک ایمیل
×
واتساپ
اینستاگرام
تلگرام
مکالمه تلفنی
پیامک
باز کردن بستن
برای تماس با ما ضربه بزنید
X